سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید آب درمانی برای بدن

 

فواید آب درمانی برای بدن

آب درمانی یا همان هیدروتراپی یکی از روش های درمانی است، که از گذشته تا به الان یکی از متدهای مهم و تاثیر گذار در فیزیوتراپی به شمار می رود. مشکلات جسمی مانند رماتیسم،آرتروز و گرفتگی عضلات از نظر بدنی، جسم ما را محدود می کند. این مشکلات یا دردها، به صورت مزمن است. دردهای مزمن در قسمت های مختلف بدن رخ می دهد و اغلب افراد را در کار و زندگی دچار چالش می کنند. درمان های مختلفی برای درد مزمن وجود دارد، که یکی از بهترین و تاثیرگذارتزین درمان ها، آب درمانی است. آب درمانی به خصوص برای افراد سالخورده و سالمند بسایر مفید است.

 

یکی از بهترین راه حل ها که آسیب ها و درد های بدن را بهبود می بخشد، باعث بهتر شدن وضعیت روحی بیمار می شود، آب درمانی است. قرار گرفتن در داخل آب از نظر روحی انسان را آرام می کند و انجام حرکت های فیزیکی برایمان آسان تر مبشود.
اب درمانی با جکوزی
در آب درمانی از خاصیت های مکانیکی و حرارتی آب برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. آب درمانی در وان جکوزی بهتر از استخرها و جکوزی های عمومی است. این روش درمانی به واسطه ی واکنش بدن به محرک های گرم و سرد، فشار آب، ماندن طولانی در آب گرم به بهبود دردهای  مزمن و بهبود جریان خون کمک می کند.
هیدروتراپی یکی از موثرترین روش های درمان دردهای مفصلی و عضلانی به شمار می رود. با قرار گرفتن بدن انسان در آب، وزن انسان حدود 90 درصد کم می شود و همین کاهش وزن باعث می شود بسیاری از تمرین های قدرتی و کششی برای بیمار آسان شود.

فواید آب درمانی

1. سم زدایی
جکوزی نوعی آب درمانی به شمار می رود. قرار گرفتن در جکوزی خانگی باعث می شود تا سم های بدن از طریق پوست خارج می شود.
2. تقویت عضلات بدن
وجود مقاومت آب، باعث کم شدن اسپاسم و نرم شدن، تقویت شدن مفاصل و ماهیچه ها دارد.
درمان با جکوزی
3.بهبود آرتروز

 

افرادی که به آرتروز مبتلا هستند، معمولا برای ورزش کردن دچار مشکل می شوند. آرتروز نوعی بیماری است که موجب ساییدگی و از بین رفتن مفاصل می شود. در آب درمانی چون وزن بدن کم می شود، انجام حرکات کششی و فیزیکی برای افراد آرتروز دار راحت تر است.
4. بهبود بیماری های قلبی و عروقی
با قرار گرفتن در آب سوخت و ساز بدن بالا می رود و عروق باز می شوند و فعالیت قلب هم افزایش پیدا می کند و عملکرد قلب بهتر می شود. زیرا اکسیژن بیشتری وارد بدن می شود و متناسب با آن میزان درد مزمن ماهیچه ها و مفاصل نیز کمتر می شود.
5.درمان دیسک کمر
کمر درد ناشی از التهاب یا دیسک کمر یکی از بدترین ها و دردناک ترین آسیب های فیزیکی محسوب می شود. تقویت عضلات کمر و پاها در بهبود این درد بسیار موثر است. قرار گرفتن در جکوزی خانگی و افازیش فشار خون در بدن باعث بهبود درد و تمرین های کششی موجب تقویت عضلات می شود.
6. درمان دردهای زانو
هیدروتراپی برای کسانی که عمل زانو کردند و یا دارند بهترین گزینه است. برای افزایش انعطاف و دامنه حرکتی مفصل تعویض شده، بهتر است بیمار در آب تمرین های فیزیوتراپی انجام دهد تا درد کمتری احساس کند.