سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید جکوزی برای خانواده چیست؟

فواید جکوزی برای کمردرد

تخمین زده می شود که سالانه بیش از 50 میلیارد دلار توسط آمریکایی ها برای درمان کمر درد هزینه می شود. همچنین شایع ترین علت مرخصی در روزهای کاری اعلام شده است. شماری از مواردی مانند آسیب حاد، پوکی استخوان، دیسک شکم و موارد دیگری از این قبیل می تواند منجر به کمردرد شود. برای درمان کمردرد، پزشکان سونوگرافی، داروها و همچنین فیزیوتراپی را توصیه می کنند.

سرما و گرما درمانی دو چیز مهم و اساسی برای هستند. در حالی که کیسه آب گرم مؤثر است، جکوزی روش مؤثرتری برای اعمال گرما در قسمت بزرگی از بدن فراهم می کند. آب گرم موجود در آن باعث آرامش عضلات اطراف می شود و به کاهش اسپاسم عضلات کمک می کند. آب داغ همچنین باعث افزایش دمای داخلی بدن می شود که رگ های خونی را رقیق می کند و به بهبودی در بافت آسیب دیده کمک می کند.

همچنین برخی تحقیقات گزارش داده اند که بیماران تحت درمان با آبگرم درمانی در مقایسه با افرادی که فقط با دارو درمان می شدند، از نظر کاهش درد و تحرک پیشرفت بسیار بیشتری نشان دادند.

فشار خون پایین

پژوهشکده پزشکی ورزشی آمریکای شمالی تحقیقاتی را برای یافتن ارتباط بین آب داغ درمانی و فشار خون انجام داد. این مطالعه نتیجه گیری کرد که ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش فشار خون کمک کند. همچنین اذعان شده است که 10 دقیقه کوتاه ماندن در جکوزی می تواند به کاهش موقت فشار خون کمک کند اما باید با احتیاط از آب گرم استفاده کرد.

افرادی که دچار افزایش شدید و سریع فشار خون هستند، نباید از جکوزی یا وان آبگرم برای کاهش فشار خون استفاده کنند. همچنین آنها نباید به طور متناوب از آب سرد و وان های گرم استفاده کنند زیرا این امر باعث افزایش فشار خون آنها می شود. وان های داغ با اتساع رگ های خونی در فرایندی که به عنوان اتساع عروق انجام می شود، در کاهش فشار خون کمک می کند.

فواید جکوزی در آرامش و کمک به خواب

جکوزی برای کمک به خوابیدن شما عالی است. آب گرم ماهیچه ها را آرام می کند و از رهایی می بخشد. همچنین بسیاری از افراد از وان حمام به عنوان یک کمک برای خوابیدن استفاده می کنند. یک مطالعه تحقیقاتی که در سال 1997 انجام شد، نتیجه گرفت که دمای بدن به طور طبیعی در طول شب کاهش می یابد و این امر حدوداً دو ساعت قبل از خوابیدن شروع می شود.

برای اینکه سریعتر بخوابید باید دمای بدن خود را بالا ببرید و یکی از بهترین راه های افزایش درجه حرارت داخلی بدن خیساندن بدن در وان داغ به مدت حدود 20 دقیقه است. بنابراین، باید حدود 20 دقیقه دو ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب، خود را در یک وان داغ خیس کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

فواید جکوزی در تسکین ورم مفاصل

تخمین زده می شود که حدود 70 میلیون نفر در آمریکا از درد مزمن مفاصل رنج می برند. در حالی که تعدادی راهکار درمانی وجود دارد که به آرامش مفاصل متورم کمک می کند اما آب درمانی سرد و گرم یکی از موثرترین روش های درمانی محسوب می شود. آب گرم درمانی شما را با یک تجربه لذت بخش و آرامش بخش همراه می کند.

برای مطالعه ی بیشتر اینجا کلیک کنید