سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب جکوزی خانگی

با توجه به اینکه شرایط زندگی ها کمی سخت شده، اغلب ما با مشکلات زیادی در خواب مواجه شده ایم، به شکلی که برای خیلی از ما خواب راحت در شب تبدیل به یک رویا شده است. اما خبر خوب اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته در آمریکا که بر روی افراد مبتلا به بیماری بی خوابی انجام شده، استفاده مرتب از جکوزی تا حد زیادی بیماری بی خوابی آن ها را درمان کرده است،.

به قدری که خواب ایشان عمیق تر شده و بسیار راحت به خواب می روند. همچنین یک تحقیق دیگر در بین زنان بین 30 تا 65 ساله مبتلا به بیماری فیبروملاژیا (یک بیماری که با اختلال در خواب و درد همراه است) صورت گرفته است. بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق مشخص شد که آب درمانی با کمک جکوزی توانسته کیفیت خواب این بیماران را تا حد زیادی بهبود دهد.

اگر همیشه از درد پشت، زانو و کمر در رنج و عذاب هستید و عضلات، مفاصل و استخوان های بدنتان درد می کنند، درمان شما است. چون گرما و فشار آب خارج شده از ماساژورهای جکوزی می توانند سریع تر هر قرص و داروی مسکن از شدت درد مفاصل و استخوان های شما کم کند.

رفع کننده مشکلات قلبی و عروقی

عمل ریلکس کردن در داخل وان جکوزی خانگی می تواند فشار خون را کاهش دهد. تحقیقات انجام شده نشان می دهند که آب درمانی با جکوزی آب گرم احتمال بیماری ها و حملات قلبی عروقی مخصوصاً در افراد کم تحرک را کم می کند. به همین دلیل محققان به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می کنند، روزانه 10 دقیقه از جکوزی خانگی استفاده کنند.

کمک به بهبود بیماری دیابت

برخی از تحقیقات بر روی بیماران مبتلا به دیابت نشان داده استفاده مرتب از خواص درمانی جکوزی خانگی می تواند ترشح انسولین در بدن را تحریک کرده و از این طریق دیابت این بیماران راحت تر کنترل می شود. بعضی ها معتقدند که جکوزی خانگی یک کالری سوز قوی است، هر چند هیچ چیز جای ورزش مرتب را نمی گیرد. اما محققان ثابت کرده اند اگر یک ساعت در جکوزی آب گرم بمانید و بعد از آن به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید، حجم زیادی از کالری جمع شده در بدن شما می سوزد.

فواید وان جکوزی

هرچه که تا به اینجا گفتیم فقط بررسی خواص جکوزی بر روی سیستم بدنی و سلامتی بودند، اما در این قسمت قصد داریم تا فواید جکوزی را از جوانب دیگر آن بیشتر بررسی کنیم:

یک وسیله تفریحی دم دست و همیشگی

به عنوان اولین فایده وان جکوزی بد نیست بدانید داشتن جکوزی در خانه می تواند یک ابزار بسیار لذت بخش برای تفریح و آب بازی باشد. مخصوصاً اگر بچه در خانه دارید، چون بچه ها هم مانند ما آدم بزرگ ها عاشق آب بازی هستند، پس می توان وجود این وسیله در خانه را یک موهبت بزرگ برای سرگرم کردن کودکان و حتی خودمان دانست. علاوه بر این اگر قرار به رفتن به استخر و جکوزی های عمومی باشد، شاید نتوان بیشتر از سالی یکی دو بار آن هم فقط در فصل تابستان و بهار به این مکان ها رفت.

اما وان جکوزی خانگی همیشه و حتی در زمستان هم در دسترس ما است، بدون اینکه لازم باشد از خانه خارج شویم و ریسک سرما خوردگی را به جان بخریم. همانطور که در مقاله گفتیم، دو مدل جکوزی به نام های پرتابل یا قابل حمل و جکوزی ثابت با قابلیت کارگذاری در زمین وجود دارند. با این توصیفات اگر خانه خود را به جکوزی خانگی پرتابل تجهیز کنید، می توانید آن را هم در زمان نقل مکان با خود به خانه جدید ببرید.

و اما اگر جکوزی ثابت در خانه خود نصب کنید، ارزش ملک شما در مقایسه با خانه ای که جکوزی ندارد، بسیار بیشتر خواهد شد و این موضوع در زمان فروش خانه می تواند به نفع شما تمام شود. یعنی هم در زمان اقامت در خانه خود از خواص و فواید جکوزی خانگی استفاده کرده اید و هم در زمان فروش خانه به دلیل وجود جکوزی در منزل خود سود زیادی عاید شما شده است. به این می گویند یک تیر و دو نشان! انصاف و عدالت صدق می کند تا در کنار مزایا و خواص مهم جکوزی خانگی که گفتیم، معایب این وسیله را هم بازگو کنیم:

  • قیمت خرید و هزینه نگهداری بالا

اولین نقطه ضعف جکوزی خانگی به قیمت خرید بالا و هزینه های زیاد بابت استفاده و نگهداری از آن مربوط می شود. هر چند قیمت خرید این وسیله با توجه به و مدل آن متفاوت است و شاید بتوانید جکوزی دست دم با قیمت پایین تر بخرید. اما خرید جکوزی دست دوم ریسک بالایی دارد، چون ممکن است اجزای داخلی آن از جمله پمپ، بلوئرها، شیر هوا، جت های مخصوص ماساژور، هیتر یا گرم کن، سنسور حرارتی و… خراب بوده و بعد از مدتی ایراد خود را نشان دهند.

از طرفی جکوزی خانگی نیازمند رسیدگی و شرایط نگهداری خاص بابت سرویس موتور پمپ و دیگر قسمت های خود می باشد، تا همیشه آب گرم و با فشار عالی محیا باشد. در نتیجه بهتر است پیش از اقدام به خرید جکوزی این مسائل را در نظر داشته باشید و به فکر بودجه مورد نیاز برای در آینده هم باشید.

برای خواندن بیشتر کلیک کنید